Zdjęcia pochodzą z wigilijnego spaceru. Święta Bożego Narodzenia 2015 spędziliśmy w gdańskim kompleksie hotelowo-wypoczynkowym Golden Tulip.

Golden Tulip Gdańsk Residence to nowoczesny obiekt oferujący 195 dużych, komfortowych pokoi. Położony przy piaszczystej plaży, niedaleko Starego Miasta i sopockiego molo. Posiada strefę Wellness & GYM z basenem, brodzikiem, jacuzzi, sauną i łaźnią parową. Także KIDS CLUB i plac zabaw.

Mnóstwo zdjęć ze spacerów późniejszych, z Sopotu, Jelitkowa i Brzeźna oraz nagrania z autobusowych przejazdów rozpoznawczych zapisanych na uszkodzonym dysku zewnętrznym - straciłem. Były atrakcyjne, w tym wiele wykonanych z rozszerzoną rodziną - odwiedzili nas gdańscy kuzyni i nasi karlińscy młodzi (z Wnuczką!), spędzający Święta w Słupsku. Więcej na podstronie Polska>Gdańsk.

Wideo - Archipelag Kornati 2016.

Fotografie wykonane podczas turystycznego, całodziennego rejsu stateczkiem Gostilje, z postojami i krótkim zwiedzaniem trzech miejscowości oraz z kilkugodzinnym pobytem na plaży "piaszczystej". Piasek, to trudnozmywalna ze stóp i obuwia glinka z podmytej przez morze skarpy. Kolejna "dawka" glinki wisi nad "plażą" gotowa do zawalenia przy silnym sztormie :).

Bardzo żałuję, że nie dysponowałem konkretnym sprzętem geolokalizacyjnym...

Więcej na podstronie Podróże>Chorwacja.

Morza:

Adriatyk w Chorwacji.

Powrót do menu

^ Bałtyk

^ Morza/Menu

Adriatyk 2016 w Drage.

Adriatyk Włoski 2012 o świcie.

Bałtyk 2017 w Kołobrzegu.

Morze Celtyckie 2008 w Porthcawl s

Pacyfik 2010 Manly

FB

YT

Wideo - Baza wycieczkowa w Drage 2016.

Fotografie z widokiem na Adriatyk wykonane podczas pobytu w  miasteczku Drage.

Kilka nocy spędziliśmy w jednym z tamtejszych pensjonatów. Pensjonat skromny, dla grupy objazdowej wystarczający. Personel polskojęzyczny. Stamtąd codziennie wyjeżdżaliśmy/wypływaliśmy na zwiedzanie regionu. Chętnie pobyłbym tam dłużej :).

Adriatyk przy chorwackich skalistych brzegach i kamienistych plażach jest znacznie czystszy niż przy piaszczystych włoskich plażach Lido di Jesolo.

Więcej na podstronie Podróże>Chorwacja.

Wideo: - W mieście TROGIR 2016 / W Split, stolicy Dalmacji 2016.

Fotografie wykonane podczas przejazdu oraz zwiedzania miast Trogir i Split. Tym razem pogoda w kratkę...

Adriatyk we Włoszech.

Materiały do obróbki i montażu.

Bałtyk od Wschodu do Zachodu.

M. Celtyckie.

Bałtyk w Wiciu.

Bałtyk w Jarosławcu.

Wideo: Jarosławiec 2019

Teren wyjątkowo atrakcyjny. Do odwiedzenia Plaża Dubaj (?), Jeziora Wicko + nadmorska infrastruktura. Tylko brak wolnych miejsc parkingowych i napięty plan podróży sprawił, że pojechaliśmy dalej... Zawiedzionych przepraszam. Obiecuję obszerne uzupełnienie (jeżeli zdążę...).

Bałtyk w PN Smołdzino.

Wideo: DW203 2019 Darłowo-Ustka p Jarosławiec / Ustka 2019 Kładka Uchylna-Obrotowa /.

Ustkę przelotnie poznałem w roku 1961, podczas służbowych wizyt w Słupskich Zakładach Przemysłu Terenowego produkujących niegdyś różne typy parasolek. Stąd potoczna nazwa - bywałem w "Parasolkach". Niewiele z tych pobytów pamiętam. Prawdopodobnie trafiłem tam w niezbyt przyjaznej porze roku. Chęć odwiedzin powróciła, gdy dowiedziałem się, że na kanale portowym zainstalowano uchylną, obrotową kładkę.

Materiały do obróbki i montażu.

Adriatyk

Bałtyk

Bałtyk w Ustce.

Wideo: W Słowińskim PN - Tylko dla Seniorów.

Zdjęć wykorzystanych w filmie nie zachowałem. Szkoda. Powód - inna, wcześniejsza koncepcja budowy witryny.

Celtyckie

Bałtyk w Trójmieście.

Bałtyk w Pucku.

Wideo: Puck 2000.

Port w Pucku (z widokiem na morze) odwiedziliśmy we trójkę, z Michałem. Podrzuciliśmy do punktu prowadzącego rekrutację członków załogi statków wycieczkowych. Długo dziwiłem się, że taka rekrutacja odbywa się właśnie w Pucku. Przestałem, gdy Michał kilkakrotnie opłynął kulę ziemską największymi "wycieczkowcami" a w kolejnym kontrakcie nadzorował remont wycieczkowca w Singapurze, realizowany m.in. przez ekipę z Polski. Widok portu, morza i jednostek

pływających  stwarzał wrażenie raczej przygnębiające. Perełkę stanowił Generał Zaruski, najstarszy z czynnych, polskich żaglowców. Zawsze piękny.

Bałtyk w Łebie.

Do Łeby dojechaliśmy ze sprzętem foto-video i konkretnym planem. Po krótkich odwiedzinach siostry, przebywającej w tamtejszym sanatorium planowaliśmy jazdę melexem do wydm, nagranie przejazdu i sesję na wydmach. Gdy dojechaliśmy do sanatorium, do Łeby zbliżała się ogromna, czarna chmura. Jazdy do wydm wstrzymano, rozpętała się b. gwałtowna burza. Wróciliśmy bez nagrań i zdjęć. Niniejszego przycisku nie powinienem uruchamiać. Zawiedzionych przepraszam...

^ Bałtyk

^ Morza/Menu

Oglądanie Bałtyku w letniskowej miejscowości/wiosce(?) Wicie przytrafiło się nam, gdy na urlop w tym letniskowo zabudowanym miejscu zjechali opolanie. Spędzili z nami kilka godzin w 7-osobowym składzie. Babcia Teresa z dwójką wnucząt-dzieci jej córki Kamili, syn Robert z Żoną i dwójką dzieci, w tym maluszek zdumiewająco podobny do Roberta (tak dokładną miniaturę dorosłego człowieka widziałem po raz pierwszy).

Do Wicia pojechaliśmy z przyjemnością i ciekawością, w grupie powiększonej o dwie osoby z Karlina. Więcej na podstronie Polska>Wicie.